مزایا و معایب تبلیغ در گوگل

البته فراموش نکنید که این برنامه همانند گوگل و برخلاف فیسبوک و اینستاگرام، بر اساس کلمات کلیدی کار میکند و باید روی این موضوع انواع تبلیغ در گوگل بیشتر وقت بگذارید. یک حساب بازرگانی در گوگل باز کنید و برخی از اطلاعات محصول را با گوگل در یک صفحه گسترده به اشتراک بگذارید. به هر حال این تصاویر به اشتراک گذاشته میشوند و علاوه بر اینکه تعامل شما را بالا میبرند، باعث افزایش لیدها و مشتریان هم میشوند. به هر حال هزینه تبلیغات فیسبوک مناسب است و وجود نرخ تبدیل بالا، باعث فروش خیلی خوبی میشود. هزینه به ازای هر کلیک، ۰.۷۶ دلار است که نسبت به مبلغ تقریبا ۳ دلار برای یک تبلیغ متنی خیلی بهتر است. هزینههای لازم را یادداشت کنید؛ اما سعی کنید در ابتدا خیلی بلندپروازانه کار نکنید. مدیریت کامل اکانت خود را به دست می گیرید، بدین صورت می توانید به صورت هدفمند تر آن را مدیریت کنید.

مثلاً قادر هستید کلمات کلیدی جستجو جدیدی را برای ان انتخاب کنید، کمپین تبلیغاتی خود را متوقف کنید و هر زمانی که فکر می کنید بیشترین جستجو صورت می گیرد، آن را فعال کنید. اگر در ایالات متحده هستید ، می توانید یک کد کوپن 150 دلاری را برای تبلیغ رایگان در Google Ads درخواست کنید. اما ممکن است برای ۱۰۰۰ کلیک فقط ۸ دلار پرداخت کنید. نگران هزینه نباشید. چون تنها زمانی که روی تبلیغات شما کلیک شود، هزینه پرداخت میکنید. در نهایت روی گزینه Save and continue کلیک کنید تا به مرحله آخر برسید. چون ایران در لیست کشورها نیست و اگر کلمه کلیدی شما فارسی میباشد میتوانید به گزینه All countries and territories اکتفا کنید. یک کادر شامل قوانین نیز وجود دارد که با زدن تیک I agree to the AdWords terms and conditions.

3. قسمت سوم مربوط به مزایده در کلمات کلیدی میباشد که پیشنهاد میشود روی همان گزینه AdWords automatically sets your bids to help you get as many clicks as possible within your budget. در بخش بعدی کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد میدهد که ممکن است مربوط به نام سایتتان نیز باشد. همونطور که میدونین تبلیغات میتونه نقش بسیار بزرگی در برندسازی و افزایش فروش شما داشته باشه. البته این موضوع بسیار حساس به پیش می رود. توجه: قبل از هر چیز به یاد داشته باشید به علت تحریم بودن ایران در این سیستم، باید جهت ورود با آیپی های کشورهای خارجی مراجعه کنید، ترجیحاً آمریکا یا امارات از گزینههای خوبی هستند که در پیش روی شما هستند. آگهی کسب و کار شما میتواند در وبسایتهای شخص ثالث، در بالای صفحه وب، در نوار کناری، یا حتی بهعنوان پیش نمایش قبل از ویدیوهای YouTube ظاهر شود.

تبلیغات نمایشی گوگل میتواند به شما کمک کند تا کسبوکار خود را به مخاطبان هدفی معرفی کنید که به احتمال زیاد به آنچه میفروشید علاقهمند هستند و شاید در حال حاضر به دنبال آن نیستند. برای اینکه مخاطبینتان برداشت بهتری از شما و کسب و کارتان داشته باشند، از طراحان حرفهای برای وبسایتتان کمک بگیرید. با کلمات کلیدی و هدفگیری صحیح، شما میتوانید در مقابل میلیونها مخاطب که به دنبال محصولاتی همانند محصولات شما هستند، قرار بگیرید. سپس تصمیم بگیرید چه میزان بودجه ای را به آن اختصاص دهید. در ابتدا سعی کنید که خود را به جای مشتریان خود قرار بگذارید و بدانید که مشتریان شما چه چیزی را میخواهد، این نکته می تواند سبب تمایز شما بین رقباتان باشد که بسیار مهم در اصول تبلیغات گوگل می باشد، توجه کنید شما باید نکته ای را رعایت کنید که شما بین رقبایتان متمایز شوید . اگر شما هم پیشنهاداتی برای تبلیغات اینترنتی دارید، با ما در میان بگذارید. سعی کنید وقت کافی برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود بگذارید و از کلمات کلیدی با بالاترین جستجو و پایینترین رقبا استفاده کنید. همچنین قادر هستید، ساعت و روز انتشار تبلیغ را در گوگل ادز مشخص کنید.

البته از آنجایی که تبلیغات اینستاگرام در سیستم تبلیغات فیسبوک کار میکند، قابلیت تبلیغ یا پروموت کردن محصولات و پستهای ایران در این شبکه وجود ندارد. افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغدهنده امکان میدهد که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند و البته حجم تبلیغ، بزرگتر میشود و احتمال کلیک آنرا افزایش میدهد. فیسبوک و گوگل اهمیت زیادی به صفحات فرود میدهند و آنها را بررسی میکنند و به شما نمره میدهند. بسیاری از سایتها برای قرار گرفتن در نتایج صفحه اول گوگل از تبلیغات گوگل استفاده میکنند. آیا من میتوانم همیشه گزینه اول یک جستجو باشم؟

آیا آژانس پنجره میتواند در زمینه این زمینه به من کمک کند؟ برای به حداکثر رساندن تاثیر گوگل ادز روی فروش به کمک روش تبلیغات ویدئویی، استفاده از این روش به همراه تبلیغات نمایشی بسیار موثر است. یک مطالعه موردی در ایالات متحده نشان داده است که تبلیغات Pinterest با ۵ برابر فروش، ۳۰٪ موثرتر از سایر تبلیغات نمایشی است. معمولا تبلیغات نمایشی را هنگام مرور وبسایتهای مورد علاقه خود میتوانید ببینید. طراحی وبسایت تاثیر زیادی روی مخاطبین شما میگذارد و معمولا اولین نقطه تعامل تجارت شما و مشتریان احتمالی شما است. البته شبکههای اجتماعی معمولا مخاطبین زیادی دارند و بسیار محبوب هستند. پس اینستاگرام که پلتفرم محبوب ایرانیها است و همه نوع سن و جنسیت و شغلی در آن وجود دارد، ابزار مناسبتری محسوب میشود.

اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از روشهای محبوب تبلیغاتی در ایران است. اصلا به همین دلیل به آنها اینفلوئنسر (تاثیرگذار) گفته میشود. وب رمز برای بسیاری از طراحان سایت و توسعه دهنده ها به خصوص کاربران وردپرس نام شناخته شده ای است. کمپین اپلیکیشن، این شانس را به تبلیغ دهنده میدهد تا تعداد نصب برنامه موبایلی را افزایش دهد. نوعی روش پرداخت است که در آن تبلیغ دهنده در ازای هر سفارش از جانب کاربر مبلغی را به تبلیغ کننده میپردازد. این یک راهحل تبلیغاتی است که پرداخت هزینه آن هم به ازای هر کلیک (PPC)است. تعداد کلیکهای مورد انتظار (Expected CTR): طبیعتاً هر چقدر تبلیغ شما مرتبطتر و جذابتر باشد، کلیکهای کاربران بر روی آن بیشتر است. البته زمان تبلیغات هم اهمیت دارد؛ مثلا قبل از کریسمس، ولنتاین و هالووین قیمتها ممکن است بیشتر شوند؛ اما احتمالا خریدها هم افزایش پیدا میکنند. این موضوع به افزایش مشتریان و فروش بیشتر شما کمک میکند و درآمد بالایی برایتان به ارمغان میآورد. جالب است بدانید که طبق آمار سایت lyfemarketing، نزدیک به ۳۵% از کاربران پینترست، زنانی هستند که سالانه بیش از ۷۵ هزار دلار درآمد دارند. از آنجا که یوتیوب متعلق به گوگل است و مانند موتور جستوجوی ویدئوها عمل میکند شما میتوانید مخاطبان احتمالی خود را در یوتیوب براساس آنچه آنها تماشا میکنند، هدف قرار دهید و با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان رو به رو شوید.

نرخ بازگشت سرمایه در این روش بسیار بالا (ROI) است و اگر به درستی از آن استفاده کنید، میتوانید مشتریان وفاداری داشته باشید. محبوبیت یوتیوب آن را به بخشی جدایی ناپذیر از کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تبدیل کرده است. به همین دلیل بازار تبلیغات در آن داغ است و اکثر کسب و کارها، به خصوص پس از اپیدمی کرونا به این شبکه روی آوردهاند. البته نرخ تعامل در اینستاگرام نسبت به سایر شبکههای اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک بالاتر است و بهتر است از آن استفاده کنید. البته ممکن است بخواهید محصولاتتان را به افرادی خارج از ایران بفروشید یا اصلا کسب و کاری بینالمللی داشته باشید، پس مشکلی با تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام ندارید و میتوانید از آنها استفاده کنید. در ادامه شما میتوانید برای کمپین خود، گروههای تبلیغاتی که به آنها ادگروپ (Ad group) نیز گفته میشود را ایجاد کنید. با یک کمپین تبلیغاتی بهینه شده و افزایش هدایت مشتری به سایت، می توانید یک کمپین بازاریابی با نرخ بازگشت سرمایه بالا ایجاد کنید. در نتیجه شما ۵ ثانیه فرصت دارید که پیام خود را به مخاطب برسانید و او را جذب کنید. سعی کنید همیشه در هر یک از این روشها کسب و کارتان را به روز نگه دارید و خدمترسانی به مشتری و کسب رضایت او را در اولویت قرار دهید.

برتینا تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران است که میتوانید با اطمینان خاطر پلنهای گوگل ادز را از وبسایت برتینا خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات موجود در حساب GMB شما دقیق و به روز است. 2. در قسمت دوم میتوانید مکان و موقعیت جغرافیای تبلیغ را انتخاب کنید. در این صورت میتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید. اگر پیشتر از این سایتی را در سرچ کنسول یا آنالتیکس ثبت کرده باشید گوگل با دامنه همان سایت برای شما پیشنهاد تبلیغ میدهد. تیتر و نسخه تبلیغاتی شما باید با کلمات کلیدی مورد نظر مطابقت داشته باشند و راه حلی که تبلیغ شما بازاریابی است باید هر نقطه دردناکی را که جستجوگر تجربه می کند حل کند.

این نوع از تبلیغات یوتیوب در اول فیلم و پایان پخش ویدئو و همچنین در سایت هایی که ویدئوی یوتیوب را پخش می کنند، نمایش داده می شود. اول اینکه باید بدانید که کدام یک از این شبکهها برای شما مناسب هستند. جالب است بدانید که حتی بدون این که متوجه شده باشید انواع تبلیغات گوگل را دیدهاید، مگر این که بیست سال گذشته در غار زندگی کرده باشید. Google Ads یک سرویس تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شدهاست و به افراد اجازه میدهد تا کسبوکار خود را بر روی نتایج جستوجوی گوگل و شبکه آن تبلیغ کنند. این ابزار به شما کمک میکند کلمات کلیدی مرتبط را جستجو کنید و لیستی از ایدهها را برای کلمات کلیدی جدیدی که می توانید هدف قرار دهید ایجاد کنید. اطلاعاتی که از این اپلیکیشن ها در مورد مخاطبان جمع آوری می شود به نمایش هدفمند تبلیغات کمک بسیار زیادی می کند.

در این شیوه اغلب اوقات هزینهای که پرداخت میکنید، بسیار گران است و نسبت به مخاطبی که برایتان میآورد، به صرفه نیست. کمپین خرید و تبلیغات خرید: این نوع خرید برای فروش آنلاین بسیار کاربردی است. همهی اینها کار گوگل ادز است! قرار گرفتن کمپین تبلیغاتی شما در بالا یا پایین SERP(صفحه نتایج موتور جستوجوی گوگل) به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها بودجهی شما برای تبلیغات است. اینکار به این علت است که هنگام جستجوی کلمه کلیدی مدنظر توسط مشتری، زمانی که لینک وب سایت شما را مشاهده می کند و روی آن کلیک می کند، این مبلغ از شارژ اکانت شما به عنوان هزینه تبلیغ به ازای آن ۱ مشتری کسر می شود. در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است.

مخاطبان هدف این نوع تبلیغ قبل از اینکه حتی از فروشگاه آنلاین بازدید کنند، اطلاعات مهم محصول را دریافت میکنند. برخی سازمانها، نهادها و شرکتها لیستی از مشتریان و کاربران خود دارند و تبلیغات مربوط به خود را برای آنها ارسال میکنند. سایر قسمتها مربوط به نام بیزینس، آدرس و مشخصات تماس است. تقریباً همه تبلیغاتی که در نتایج جستجوی گوگل مشاهده میکنیم مربوط به جستجوهایی با اهداف تجاری هستند، مانند جستجو برای “کفش کتانی” ، “تی شرت” یا “لوله کش”. چون اکثر پلتفرمهای دیگر مانند توئیتر، فیسبوک و یویتیوب فیلتر هستند و همه کاربران اینترنت فعلا به سمت این برنامه هجوم آوردهاند. میتوانید با توجه به تصویر این کار را انجام دهید.