جدول اصطلاحات حمل و نقل بین المللی کشتیرانی اتحاد دریای ایمن | transemartlogistics

نوع خاصی از حمل و نقل است که در آن افراد یا کالاها بر روی آب جا به جا می­شوند. اگر چه عبارت “دریا” در این اصطلاح دیده می­شود اما این نوع حمل و نقل در خارج از دریا نیز ممکن است انجام شود. حمل بار و مسافر در اقیانوس­ها، کانال­ها، دریاچه­ها و رودها نیز نوعی حمل و نقل دریایی گفته می­شود. اداره‌ی یک خط وظیفه و کار دشواری است و مستلزم تبادل انبوهی از اطلاعات و تهیه‌ی اسناد حمل برای صدها محموله، در transemartlogistics.com هر سفر است.

  • وقتی که کالاها از لبه کشتی خارج شوند، فروشنده تعهدی نسبت به کالا نخواهد داشت.
  • معنی این عبارت در اسناد مربوطه به پایان مسئولیت حمل کانتیر در محل می باشد.
  • یکی از اصطلاحات حمل و نقل دریایی خطوط کشتیرانی LINER است و به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که دارای کشتی و برنامه‌ی منظم حمل هستند و میان بنادر معینی، تردد دارند.
  • در این مقاله سعی شده است تا حد امکان اصطلاحات رایج در حمل و نقل دریایی به صورت تخصصی و مختصر گفته شود.
  • همچنین مرور بر برخی از مهم­ترین اصطلاحات حمل و نقل دریایی داشتیم تا شناخت مناسبی به این اصطلاحات پیدا کنید.
اغلب منظور از FCL، وقتی است که فرستنده‌ی کالا به اندازه‌ی یک کانتینر کامل کالای قابل حمل دارد. دراین حالت یک کانتینر(بارگنج) از خط کشتیرانی گرفته آن ‌را با کالای خود پرکرده و برای حمل در اختیار شرکت کشتیرانی می‌گذارد. شرکت حمل و نقل بین المللی به شرکتی گفته می­شود که به منظور انجام عملیات حمل و نقل بین المللی شامل فعالیت­های فورواردی و کریری و یا ترکیبی تاسیس شده است. تصور عامه این است که اصطلاحات حمل و نقل دریایی فقط مربوط به امور بازرگانی است و این سفرها فقط برای مقاصد بازرگانی به کار می­رود. اما واقعیت این است که حمل و نقل دریایی ممکن است به دلایل نظامی باشد. همچنین افرادی که با حمل و نقل دریایی جا به جا می­شوند، مقاصد تفریحی و گردشگری ممکن است داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ترخیص کالا

جدول اصطلاحات حمل و نقل بین المللی کشتیرانی اتحاد دریای ایمن | transemartlogistics

به گیرنده یا دریافت کننده ی کالا گفته می شود که از زمان ورود کشتی توسط حمل کننده دریایی آگاه می شود تا پروسه دریافت کالا را انجام دهد و در بارنامه ی دریایی اسم این شخص قید می شود. کسی است که در بندر تخلیه کالا را از حمل‌کننده‌ی دریایی، تحویل می‌گیرد. برخی از صاحبان کالا این کار را خود به‌ عهده می‌گیرند و برخی دیگر یک بارفرابر را به این کار می‌گمارند.

حمل و نقل دریایی کالا با کانتینر یخچالی

ثابت و پایدار و در نتیجه به اندازه کافی محکم و مناسب کاربرد مداوم باشد. به نحوی طراحی شده که جابجایی کالا توسط وسایل نقلیه مختلف را بدون تخلیه و بارگیری مجدد در بین راه میسر می سازد. ب) عرض اراضی ساحلی خلیج فارس و دریای عمان ۲ کیلومتر از آخرین حد پیشرفت آب دریا بالاترین نقطه مد خواهد بود. عددی است که توسط سازمان ملل متحد جهت دسته بندی کالاهای خطرناک، در کتاب‌های IMO تخصیص یافته است.

فروشندگان باید کرایه حمل و نقل را بپردازند اما خساراتی که در این بین به کالا وارد می­شود، بعد از بارگیری (که قبلا آن را تعریف کردیم) بر عهده خریدار است. به لحاظ تنوع اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی ، اصطلاحاتی بیان می شوند که دارای کاربرد در قوانین و مقررات می باشند. در برخی موارد برحسب مقررات ممکن است در مورد اصطلاحی نیز تعاریف متفاوتی ارایه شده باشد که این تعاریف در کنار هم و با ذکر منبع مربوطه عینا نقل گردیده اند. در اصطلاحات حمل و نقل دریایی UN NUMBER به عددی گفته می شود که توسط سازمان ملل متحد برای طبقه‌بندی کالاهای خطرناک، در کتاب‌های IMO اختصاص داده شده است.