تأثیر ویژگی های روانشناسی در طراحی اتاق فرار | allescape
اسكيپ روم ویژن از سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرده و در دو استان تهران و اصفهان مشغول به فعاليت است. این اسکیپ روم سه اتاق فرار فعال شامل نفرین، قلمرو اجنه و ایت دارد. قصد داریم در این بخش شما را با بازی اتاق فرار که چند سالی است به عنوان سرگرمی جالبی در ایران و جای جای دنیا ایجاد و معرفی شده، آشنا کنیم.
همان طور که قبلا اشاره کردیم، یک اتاق فرار استاندارد از تنوع قفلی مناسبی بر خوردار است. این امر اهمیت کار تیمی و مکمل بودن اعضای تیم ها را بیشتر می کند. انواع مختلف قفل باعث، نشاط یا به تعبیر دیگر کمتر خسته شدن افراد در حین حل معماها می شود زیرا باید به دنبال سرنخ های متغیری بگردند. در ابتدای هر اتاق فرار، آموزش باز کردن قفل ها به مخاطبان داده می شود؛ با این حال لازم دانستیم کمی در این رابطه توضیح داده و نکات مهمی را ذکر کنیم. بازی اتاق فرار ابتدا حدود 18 سال پیش یعنی در سال 2003 در کشور ایالت متحده با نام مجموعه True Dungeon برای افراد ساخته و به نمایش گذاشته شد که تقریباً به اتاق فرارهای مدرن امروزی شباهت دارد.
درجه سختی اتاق فرار
تأثیر ویژگی های روانشناسی در طراحی اتاق فرار | allescape
شما در منطقهای زندگی میکنید که پر شده از مواد شیمیایی و بیماریهای خطرناک. شما و گروهتان یک تیم کارآگاهیاید که قصد دارید دنیا را نجات دهید. دکتر برایانیک پادزهر این بیماریها را مییابد و شما باید آن را پیدا میکند و قبل از کشتهشدن، دنیا را نجات دهید.
آشنایی با سبکهای مختلف بازی اتاق فرار
یعنی این حس نباید به بازیکن دست بده که یکی خارج از جهان داستان راهنماییش جدیدترین متد تیم سازی مدیران کرده. تیم بازی همیشه باید اون احساس رضایتی که از انجام یه چالش بوجود میاد رو دریافت کنه که انگیزه اش رو برای ادامۀ بازی تقویت کنه. معمایی که توی اتاق مطرح میشه، میتونه با به کارگیری نکات یا اشیای انحرافی چالشبرانگیزتر بشه.
- درواقع اتاق فرار به دلیل ماهیت خود بهخصوص در ژانر ترسناک و دلهرهآور، خطرات احتمالی را در پی دارد که با در نظر گرفتن ایمنی در ساخت و طراحی دکور، میتوان و باید آن را به حداقل رساند.
- هرچه موقعیت مکانی شما نزدیکتر باشه، تبلیغات شما رتبۀ بالاتری میگیره.
- در این مرحله هم از خیالپردازی خود استفاده کنید و هم با جستجو در اینترنت داستانهایی دراینباره را پیداکرده و آنها را باهم ترکیب کنید.
- با طراحی حرفه ای سناریو و محیط داخلی باید ارتباط بین معما و سرنخ به درستی ایجاد شود.
- نمیگویم درآمد ندارد، اتفاقاً درآمد خوبی هم دارد اما برای اتاق فراری که از کیفیت و کمیت خاصی برخوردار باشد و صدالبته که برای داشتن آن باید چالشهای بسیاری را پشت سر گذاشت و همواره برای بهتر بودن تلاش کرد.
موسیقی درون بازی هرگز نباید بلندتر از سطح متوسطی از استاندارد باشد. حتی در شدیدترین قسمتهای یک آهنگ، بازیکنان باید بتوانند همچنان بدون فریاد باهم ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین بهطورکلی میتوانید با سیستمهای خانگی کار کنید. بااینکه فرکانسهای پایین، تأثیر عاطفی بالایی داشته اما با صدای انسان همپوشانی بسیار کمی دارند. اگر از بلندگوهای کوچک استفاده میکنید، میزان باس ممکن است کافی نباشد و بازیکنان را منحرف کند. به همین دلیل توصیه میکنیم از بلندگوهای ساب ووفر یا حداقل 7 اینچی استفاده کنید.