به نظر میرسد که شرکت هواوی

با وجود اینکه این ارقام بسیار کمتر از برندهایی مانند اپل و سامسونگ است اما برایند مالی هواوی بسیار این شرکت را امیدوار کرده است تا بتواند به ده برند اول جهان تبدیل شود. البته در رویداد اخیر این شرکت که ویژه اروپا بود، محصولات زیادی برای بازار این منطقه رونمایی شدند. برند هواوی در سال های اخیر همواره پیشرفت ها و موفقیت های بسیاری به دست آورده است. در سال 1980 کشور چین قصد پیشرفت و توسعه زیر ساختهای مخابراتی را داشت و محققان بسیاری در این زمینه با شکست مواجه شدند در نهایت هفت سال بعد در سال 1987 یک مدیر سابق ارتش آزادی خواه چین یک شرکت کوچک مخابراتی در شهر شنزن چین احداث کرد. تولید میکند. مشخصا، بخش اصلی فروش این شرکت مربوط به فروش گوشی هواوی است که در بخش بعدی به طور کامل در رابطه با آنها صحبت خواهیم کرد. هواوی در آن زمان یک برند موبایل ارزان قیمت محسوب می شد و در سال 1390 توسط ظرکت مایکروتل وارد بازار ایران شد مورد استقبا ل مردم و بازار ایران قرار گرفت.اما مرحله بعدی پیشرفت در ایران در دی ماه 1394 رخ داد و در مراسم رونمایی پرچم دار آن سال اعلام شد که هواوی در ایران با گارانتی اصلی و یکپارچه عرضه خواهد شد و تمام خدمات زیر نظر خود شرکت صورت می گیرد.

این شرکت که در ابتدا تنها در حوزه ارتباطات و تجهیزات مخابراتی فعالیت داشت و با سرمایهگذاری عظیم خود توانست در اواسط دهه 2000 میلادی به عنوان یکی از برترین شرکتهای تجهیزات مخابراتی در جهان خود را معرفی کند. هواوی در سال گذشته توانست با درآمد 603,621 میلیون یوان رشد 15 درصدی در این زمینه داشته باشد و نکته جالب تر سود خالص این برند است که با 28 درصد پیشرفت سود خالص خود را به 47,455 میلیون یوان رسانده است. آقای رن شنگفی (Ren Zhengfei) بنیان شرکتی را ایجاد کرد که به سرعت مسیر پیشرفت را پیدا کرد. رن شنگفی با استراتژی های منحصر به فرد خود پس از ده سال به یک کمپانی موفق در چین تبدیل شد و در سال 1997 توانست اولین قرار داد بین المللی خود را با یک شرکت هنگ کنگی به نام Hutchison Whampoa برای زمینه ارائه محصولات شبکه خط ثابت منعقد کند.

هواوی در سال های 2003 و 2005 دو قرار داد مهم تاریخ خود را ثبت کرد اولی با شرکت تری کام (3com) و دیگری با زیمنس.. جنگ با یک ابر قدرت دنیای تکنولوژی به نام سیسکو در زمینه محصولات شبکه داده که بسیار برای این دو شریک اهمیت داشت.هواوی با آن که تقریبا تمام کار ها را بر عهده داشت اما شهرت تری کام را کم داشت. در مقابل تری کام از نام و مارک و شبکه فروش خود برای فروختن این محصولات بهره می برد. تا قبل از آغاز ساخت گوشی هوشمند هواوی همکاران و دشمنان زیادی داشت اما شاید هیچ کدام از این رقبا اندازه زیمنس از نام و اعتبار هواوی آسیب ندیده باشد . بخش عمده ایی از محبوبیت هواوی در ده سال اول ساخت گوشی های هوشمند یعنی تا سال 2013 به دلیل عرضه موبایل هوشمند با قیمت مناسب و پایین تر از قیمت برندهای مختلف به خصوص سامسونگ بوده است .

هواوی در این راه گاه به تقلید از برندهای دیگر پرداخت و گاه هم دست به نو آوری هایی زد که باعث شد برند های دیگر به پیروی از آن بپردازند . هواوی تجربه عرضه سه گوشی در سه نسخه متفاوت را در سال قبل عرضه این سری گوشی داشت اما موفقیت خاصی به دست نیاورد، اما با قدرت بیشتری به این کار ادامه داد . در حال حاضر هواوی چندین دفتر مختلف در سرتاسر دنیا دارد و با داشتن خط تولیدهای گوناگون و یک زیرمجموعه محبوب، توانست به رشد بینظیری در دنیای تکنولوژی دست پیدا کند. این غول تکنولوژی با عرضه موبایل های هوشمند با امکانات متفاوت در کنار لوازم جانبی مربوط به این حوزه توانسته است از رقبای قدرتمندی مانند شیائومی، وان پلاس ، اوپو و همچنین از برند های قدیمی مانند سونی و اچ تی سی فاصله بگیرد و خود را در کنار اپل و سامسونگ به عنوان سومین برند قدرتمند در ساخت و عرضه گوشی های هوشمند در تمام دنیا معرفی کند .